Održan Nacionalni trening edukatora u sklopu lifelineMDD projekta

Škole uz rijeku (River’scool) kao mjesta za učenje uz igru

Proteklog tjedna od 20. do 22. travnja u Varaždinu je održan drugi dio Nacionalnog treninga namijenjenog osposobljavanju polaznika za održavanje edukativnih programa u postojećim i budućim Školama uz rijeku (River’scool). Jedna je to od aktivnosti koju provodi Javna ustanova PRIRODA Varaždinske županije u sklopu projekta lifelineMDD koji se u suradnji s partnerima iz Austrije, Slovenije, Mađarske, Srbije i Hrvatske provodi u okviru Dunavskog transnacionalnog programa (DTP) Europske unije.

Nacionalni trening je tromjesečna edukacija koja se u razdoblju od ožujka do svibnja ove godine usporedno održava u 5 država koje su partneri u lifelineMDD projektu, a organizator ovog događaja u Hrvatskoj je Javna ustanova PRIRODA Varaždinske županije. Samu edukaciju vodile su vanjske suradnice Javne ustanove, Martina Vidović, prof. biologije i Anamarija Melnjak, prof. biologije i kemije iz Prve gimnazije Varaždin, koje su uz dugogodišnje iskustvo rada s učenicima za tu svrhu osposobljene i sudjelovanjem u edukaciji koja je u sklopu istog projekta prethodila nacionalnim treninzima. Time su stekle status trenerica koje će stečena znanja i vještine prenositi polaznicima nacionalnih treninga.

Veći dio nacionalnog treninga održao se u prirodi, uz rijeku Dravu, gdje su polaznici iz javnih ustanova i drugih institucija imali priliku usavršiti svoje kompetencije edukatora. „Bioraznolikost UNESCO-ovog Prekograničnog rezervata biosfere“, „Hranidbeni lanci i mreže“ i „Raznolikost riječnih staništa“ samo su neke od edukativnih tema kojima su se bavili, s ciljem stjecanja potrebnih vještina i znanja za provedbu edukacije s budućim polaznicima Škola uz rijeku. U sklopu projekta razvijeni su i razni didaktički materijali te Priručnik za obuku koji sadrži uputu za provedbu obrazovnog programa u prirodi za različite dobne skupine, kao i upute za  osmišljavanje edukacije na otvorenom, na način da djeca ne primaju informacije samo pasivno, već ih se potiče da sami doživljavaju, spoznaju, isprobavaju, istražuju i osjećaju prirodu svim svojim osjetilima.

Priroda i prirodno okruženje pružaju nam priliku za podučavanje na inovativan i kreativan način. Naime, koncept prekogranične mreže edukacije u okviru Škola uz rijeku (River’scool) podrazumijeva mjesta na otvorenom pored rijeka na kojima se edukatorima pruža prilika da povežu učenje s avanturom, zabavom i igrom. I odrasli i djeca vole se igrati, a učenje uz igru pomaže kod usvajanja velike količine informacija s mnogo više lakoće. Igra potiče koncentraciju i motivaciju, a na edukatorima je zadatak da u prirodnom okruženju stvore dobru atmosferu, potaknu znatiželju i usmjere pažnju na promatranje i aktivno istraživanje prirode.

Konačni cilj navedenih aktivnosti i cjelokupnog pedagoškog okvira razvijenog u sklopu projekta lifelineMDD jest osvještavanje i uključivanje lokalne zajednice u očuvanje i zaštitu prirode putem edukacije, što bi u konačnici trebalo rezultirati boljim očuvanjem prirodnih vrijednosti na području UNESCO-ovog Prekograničnog rezervata biosfere Mura-Drava-Dunav.

 

Skip to content